dissabte, 20 de febrer del 2010

Tu també fas i ets BrainStorm

A BrainStorm ens encanta que formis part de nosaltres. És per això que hem anat obrint vies perquè la comunicació sigui més fluïda. En els passats mesos hem incrementat les subscripcions a les nostres newsletters i també hem rebut molts comentaris sobre com us agradaria que fos el nou web. Gràcies a això, entre tots, hem desenvolupat un web més complet, més gran, amb millor disseny i navegabilitat, que incorpora totes les vostres aportacions i idees. Aquest és el resultat d'algunes setmanes de treball, concretats en la nova interfície. Comença la co-creació brainstormiana.

Què significa co-crear?

La co-creació “és un procés actiu, creatiu i social, basat en la col.laboració entre productors i usuaris, que és iniciat per l'empresa per generar valor per als clients". (Promise Corporation, 2009) Els estudiosos CK Prahalad i Venkat Ramaswamy van desenvolupar els seus arguments sobre el concepte en el seu llibre El futur de la Competència, publicat per Harvard Business School Press, on ofereixen exemples com Napster i Netflix i mostren que els clients deixarien d'estar satisfets si no prenen decisions sobre el que ofereix la companyia.
Aquesta teoria exposa que el valor serà cada vegada més co-creat per l'empresa i el client, en comptes de ser creat totalment dins de l'empresa. La co-creació, en la seva opinió no només descriu una tendència de manera conjunta la creació de productes, sinó que implica experiències de flux que es realitzen com a part d'una experiència. Els autors consideren que els consumidors busquen la llibertat d'elecció per interactuar amb l'empresa. Els clients volen definir les eleccions d'una manera que reflecteixi el seu punt de vista del valor, personalitzant la seva relació amb l'empresa, fent-la més seva.